Vilkår og betingelser


Innledning

På Scandinavian Design Center er det enkelt og sikkert å handle. Vi tilbyr raske leveranser samt 21 dagers angrerett. Moms er inkludert i alle priser. Under ser du våre fullstendige kjøpsvilkår.
Alle varer på Scandinavian Design Center er godkjent for bruk i Norge.

Retur og Angrerett Julen 2016:

Julegaver kjøpt mellom den 7 november og den 23 desember, kan byttes til og med den 15 januar 2017

Angrerett

Som Kunde har du angrerett i 21 dager. Dette innebærer at du som Kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å informere dette til ScandinavianDesignCenter.no innen 21 dager fra den dagen du eller en annen part har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).

Hvis Kunden ønsker å bruke angreretten, må Kunden, før utløpet av angrefristen, sende en tydelig beskjed til ScandinavianDesignCenter.no. Kunden må i beskjeden oppgi sitt navn og sin adresse og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet. Kunden skal kunne bruke angreskjema for angreretten, se link her.

Hvis Kunden bruker sin angrerett, skal Kunden betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen ScandinavianDesignCenter.no fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen.

Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi lettere og raskere skal kunne hjelpe deg. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster kr 149.

Hvis Kunden bruker angreretten, skal ScandinavianDesignCenter.no refundere beløpet Kunden har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at Kunden velger en annen levering enn standardleveringen ScandinavianDesignCenter.no tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. ScandinavianDesignCenter.no har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at Kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

ScandinavianDesignCenter.no skal tilbakebetale beløpet uten unødig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen ScandinavianDesignCenter.no mottok Kundens tilbakekallingsmelding. ScandinavianDesignCenter.no skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil ScandinavianDesignCenter.no har mottatt produktet, eller Kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.

Feil levert eller manglende vare

Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert, må du melde fra om det til kundeservice innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.

Reklamasjon

Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert hva feilen går ut på. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som leverer din pakke. Send inn din feilmelding til kundeservice, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en ev. retur av vare pga. reklamasjon. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.

Alternativ tvisteløsning

Den Europeiske kommisjonen kommer innen kort tid til å lansere en Onlineplattform som vil gjøre det enklere for forbrukere og bedrifter å løse tvister gjennom et elektronisk system (ADR/ODR) Alternative eller Online Dispute Resolution. Plattformen kommer til å være tilgjengelig på http://ec.europa.eu/odr fra og med 15. februar 2016.

Fraktkostnad & Levering

Leveringen skjer med Bring. Ordre som kommer inn før kl 13.00 på arbeidsdager sendes alltid innom 24 timer. Brings leveringstid er 2-4 dager, avhengig av hvor du bor i Norge. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse. Moms er inkludert i alle priser. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.Ved forsendelser til Svalbard tilkommer ingen moms.

Minste ordreverdi

Minste ordreverdi er 299 kr.

Betaling

Betaling kan skje via Faktura, PayPal og Bank-/Kredittkort.

  • Bank-/Kredittkort
    Vi aksepterer kort som f.eks. MasterCard, Visa, AMEX og JCB. Alle transaksjoner sendes kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhet benytter vi også 3DSecure. Kortkjøp er avgiftsfritt. Penger trekkes direkte fra bankkontoen din forbundet med ditt samtykke til transaksjonen.

  • Faktura
    Du betaler etterskuddsvis per faktura. 14 dagers betalingstid. Fakturakjøp er avgiftsfritt. Ved for sen betaling kommer påminnelsesavgift i tillegg med det beløp som er tillatt i henhold til lov, p.t. kr 50, samt forsinkelsesrente med 24 % + gjeldende referanserente. Du må være over 18 år og kan ikke ha noen betalingsanmerkning for å bruke faktura. Leveringsadressen må også være den samme som din adresse i folkeregisteret.

Julehandle nå, betal i februar.

Nå kan du gjøre julens innkjøp, og betale i begynnelsen av februar. Med Klarnas julekampanje kan du handle i november, desember. og betale først 3/2-2017 – med 0% rente. Les mer i kurven under "Betalingsmåte".

Salg til mindreårige

Hvis du er under 18 år, må du ha tillatelse fra verge for å bestille fra oss.

Ikke utløste pakker

For pakker som ikke løses ut forbeholder Scand.DesignOnline AB seg retten til å fakturere kunden for fraktkostnader, returfrakt og håndteringskostnader med totalt kr 350. Ved tungt gods eller gods med ukurant størrelse tilkommer kostnad ifølge aktuell frakttabell. Om du har valgt faktura som betalingsalternativ medfølger fakturaen i pakken, og det er derfor viktig at du løser ut pakken og betaler denne innen 14 dager for å unnvike påminnelsesavgift og renter. Eventuell faktura for ikke utløst pakke sendes gjennom vår samarbeidspartner Klarna.

Garanti

Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv detaljert hva feilen går ut på. Du har 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett på samtlige produkter. Kontakt oss dersom du må benytte deg av garantien! ScandinavianDesignCenter.no skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.

Sikkerhet & Personvern

Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyr at alle bestillinger er kryptert, dvs. helt sikre.
Scandinavian Design Center garanterer at vi aldri leverer ut dine personopplysninger eller e-postadresse til tredjepart, så fremt det ikke foreligger spesielle grunner, f.eks. at politi, statsadvokat eller liknende ber om opplysninger. Du har rett til å få den informasjon vi har registrert om deg, og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant, kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt i så fall kundeservice@scandinaviandesigncenter.no.

Bruksanvisninger

Alle produkter som krever bruksanvisning blir levert med dette. Bruksanvisningen er skrevet på et forståelig språk (norsk, svensk, dansk eller engelsk), eller er visuelt utformet.

Kontaktinformasjon:

kundeservice@scandinaviandesigncenter.no.
Tel. 0046 480 44 99 20
Åpningstider: mandag - fredag mellom kl. 8:00-16:00.